Dra trygt på skireise i vinter
Nortlander har mange års erfaring med å arrangere skireiser for glade skigjester. For Nortlander er det viktig at du føler deg trygg når du booker og drar på skireise til Alpene.
Ved å bestille en pakkereise med Nortlander har du allerede kommet langt når det gjelder sikkerhet før og under skireisen. Nortlander er medlem av det danske Rejsegarantifonden (medlemsnummer 3329). Grunnen til at Nortlander er medlem av det danske motstykket til det norske Reisegarantifondet er fordi Nortlander tilhører et dansk skireisebyrå - Skinetworks 2020 A/S. Dette betyr at du kan føle deg trygg når du bestiller en pakkereise.
Hele reisen samlet på ett sted - vi gjør jobben
Skulle noe uforutsett skje, for eksempel streik eller at et flyselskap går konkurs, står Nortlander for at har sikkerheten på din side. Det trygge og komfortable for deg som gjest hos Nortlander er at du ikke trenger å bekymre deg om å skulle kommunisere med flyselskaper, skiutleie, hoteller, restauranter, busselskaper, heiskortkontorer og så videre, i tilfelle en ulykke.
Du har kjøpt en pakkereise ett sted, nemlig på Nortlander, så avtalen gjelder mellom Nortlander og deg. Det er Nortlanders «hodepine» å ordne opp med underleverandørene og sørge for at du kommer med på reisen. Det er også Nortlanders oppgave å kommunisere slik at du vet hva som skjer. Nortlander som reisebyrå er ansvarlig for din reisegaranti.
Reiseanbefalinger, ditt ansvar og dine retningslinjer
Som reisende er du ansvarlig for å ha et gyldig pass, eventuelle vaksiner og du skal leve opp til hvert lands krav og vilkår for innreise. Du må også informere om eventuelle innreiseformaliteter som gjelder før eller under selve reisen.
For tiden er det ingen restriksjoner i forhold til COVID-19 i Alpene. Hvis dette endrer seg, vil Nortlander sørge for at du som har bestilt en reise får informasjon. Vi anbefaler imidlertid at du alltid følger med på informasjonen fra Utenriksdepartementet om landet du skal reise til.
Pakkereisen er din sikkerhet
Siden Nortlander er medlem av Rejsegarantifonden, kan du være trygg på at hvis for eksempel Nortlander skulle gå konkurs, vil Rejsegarantifonden dekke tap og utgifter som erstatning og hjemsendelse for kunder som har kjøpt en pakkereise fra en dansk turoperatør.
Dette gjør at du kan føle deg trygg når du bestiller en pakkereise. En pakkereise består per definisjon av minst to av disse fire reisetjenestene: transport, overnatting, turistservice (som skipass eller skiutleie) og bilutleie. Setter du sammen reisen selv og kjøper for eksempel hotell, transport, skiutleie og SkiPass på egenhånd, dekkes det ikke av Rejsegarantifonden. I prinsippet er alle Nortlanders reiser pakkereiser.
Refusjon av reisen
Vi refunderer reisens pris dersom Utenriksdepartementet fraråder reisen eller dersom det ikke er mulig for oss å gjennomføre skireisen. Det betyr at du trygt kan bestille skireise nå. Vi lar deg bare reise hvis myndighetene vurderer at det er trygt å reise - ellers får du selvfølgelig pengene tilbake. Utenriksdepartementets vurdering trer i kraft tidligst 14 dager før avreise. Det er for tiden ingen skiområder som Utenriksdepartementet fraråder å reise til.
24-timers guideservice - din lokale rådgiver og din sikkerhet
Vi har skandinaviske skiguider på alle våre skianlegg. De gleder seg til å hjelpe alle våre gjester med service og veiledning, samt gode råd og tips på skireisen. Guidene våre bor på skianlegget, så de kjenner skiområdet, landsbyen, hotellene, restaurantene og de beste afterski-stedene. De vet også hvor legen er, hvor man kan kjøpe mat – og hvis vi igjen trenger å bekymre oss for COVID-19, kan de også hjelpe med reglene. Våre guider kan kontaktes via vår app og på servicetelefonen. Telefonnummeret er i appen. Les mer om vår guidetjeneste her.
Spørsmål?
Hvis du har spørsmål eller bekymringer, er du alltid velkommen til å ringe oss på +47 239 63 386.
Vi gleder oss til å se deg i Alpene i vinter!